Prezentare

Posted luni, 1 noiembrie 2010 by Unknown
In sfarsit m-am hotarat sa imi creez un blog. De ce? Pentru ca imi place foarte mult sa experimentez lucruri noi si sa impart cu cei din jur rezultatele experimentelor (experientelor) mele.
Acesta va fi blog multi-domenial, ca sa ii spunem asa, insa toate aceste "multi-" vor avea in comun naturaletea, frumusetea, respectul fata de om si animale si mai ales fata de mediul inconjurator.
Acum 5 ani in urma m-am hotarat sa renunt la carne in urma citirii unor texte si vizionarii unor filme care mi-au deschis ochii, si m-au facut sa imi pun intrebari si sa caut raspunsuri. Atunci am concluzionat ca un lucru care m-ar ajuta in evolutia mea spirituala (si nu numai) ar fi renuntarea la carne. Desigur, e greu de inteles pentru toata lumea motivatia mea de a-mi schimba regimul alimentar si astfel stilul de viata. Cei din jurul meu imi cereau sa motivez logic decizia mea si imi era foarte greu, nu numai din cauza ca nu sunt o buna oratoare ci si din cauza ca motivatia mea e una destul de profunda si mai ales vine din mila fata de animale si din ideea mea ca noi oamenii nu avem nici un drept asupra fiintelor din jur, cu atat mai mult nu avem dreptul sa luam viata unui animalut pentru ca preferam o friptura in loc de o mancare de legume. Ori stim foarte bine care e filosofia de viata a contemporanilor nostri: animalele exista pentru ca noi sa ne folosim de ele.

De atunci am inceput sa devin atenta nu numai la ce mananc ci si la ce pun pe piele, cu ce ma spal, cu ce ma machiez, ma demachiez, ma hidratez etc. si am constatat ca de fapt eu inca mai consumam parti din corpul animalelor moarte, prin piele - sapunurile din comert sunt facute (printre altele) cu grasimi animale, cremele, iarasi, sunt facute cu glicerina nevegetala (poate stiti si voi ca glicerina este extrasa in cadrul fabricarii sapunurilor facute cu grasimi animale) etc. Apoi am inceput sa devin atenta si la produsele chimice etc. si m-am trezit intr-o zi ca nu mai pot folosi sapunul din comert si mi-a venit ideea sa imi fac singura sapunul. Desigur ca ideile astea nu mi-au venit asa sine qua non, ci m-am inspirat de la cateva fete dragute care au postat pe paginilor lor retete de sapun vegetal facut in casa. Si m-am gandit ca daca ele pot de ce nu as putea si eu? Astfel prin aprilie-mai anul asta am facut primul sapun! A fost ceva extraordinar pentru mine! Desigur ca nu a iesit cel mai frumos sapun si nici cel mai parfumat, dar a fost primul sapun facut de mine. Am facut unul cu cafea si unul cu lamaie si portocala. Inca mai am o bucata din cel de cafea, parca nu ma indur sa il folosesc.  Dupa asta am inceput sa mai fac si deja nu ma simteam bine in zilele cand nu "sapunaream" sau macar nu ma uitam la sapunurile care stateau la saponificat.
Apoi tot inspirata de pe blogurile fetelor dragute am inceput sa imi fac creme, balsam de buze, deodorant, parfum.
Nu stiu daca va puteti inchipui ce mandra ma simt de mine acum, cand vad ca aproape tot ce folosesc pentru ingrijire e facut de mine si mai ales e sanatos si vegetal.

In viitor am sa pun si eu umarul la activitatea de informare a "cetatenilor" cu privire la ce este sanatos si natural, am sa pun si eu retete personalizate de sapun si creme si deodorante. Numai un singur nor imi umbreste fericirea, faptul ca nu am reusit sa fac pana acum nici un sampon care sa nu imi dea batai de cap, unul care sa nu imi lase parul imbacsit, dar lucrez la asta.

Cateva din blogurile care m-au inspirat:






Le multumesc mult fetelor care au blogurile de mai sus.



 P.S. In poze se pot vedea cateva "creatii" de ale mele, in prima imagine e deodorantul facut de mine din ceara de albine, ulei de palmier, ulei de masline, bicarbonat de sodiu si ulei esential de tea tree si brad.
       In poza a 2-a sunt cateva sapunuri facute de mine din ulei de masline, ulei de palmier, miere de albine, rooibos, asta la nivel general. Pe langa ingredientele spuse adineauri, care sunt "la comun" fiecare din cele 4 tipuri de sapun e diferit, unul e cu scortisoara si brad, unul cu ceai verde si ceai rosu, altul e cu melisa si carbune medicinal si unul cu portocala.
      In poza nr. 3 se vede mai detaliat sapunul cu ceai verde si ceai rosu.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Sa pastram Romania curata!