Pate vegetal de soia

Posted miercuri, 8 decembrie 2010 by Unknown
De cand ma stiu mi-a placut pateul, dimineata, la micul dejun sau ca gustare intre mese. Cand am devenit vegetariana m-am orientat spre pateurile vegetale din comert. Nu sunt chiar extraordinar de gustoase, dar unele sunt acceptabile. De la o bucata de vreme insa, m-am hotarat sa nu mai consum chimicale, pe cat e posibil in societatea noastra, asa ca m-am informat si am gasit cum sa imi fac propriul pate vegetal care e muuuult mai gustos decat cel din comert. Sunt mai multe variante, toate usoare, gustoase si hranitoare. Deocamdata voi posta reteta pentru pate de soia.

Ingrediente pate de soia:
Soia boabe - 1 cana
Apa
Sos de soia - 2 linguri sau dupa gust (se poate inlocui cu sare)
Ceapa verde (se poate inlocui cu ceapa uscata, ardei, ciuperci, masline)
_____________________________________________
Se pune soia la inmuitat 12-24 de ore, apoi se fierbe cca 3 ore pana e fiarta avand grija sa se schimbe apa din cand in cand  (Atentie! Soia trebuie sa fie foarte bine fiarta si sa nu se treaca peste etapa inmuierii, altfel putem avea probleme cu burta). Dupa ce a fiert se lasa cateva minute la racit, apoi o dam prin blender pana devine o pasta. Adaugam ceapa bine maruntita, sosul de soia si apa daca mai este necesar. Se serveste pe paine.

Pofta buna!

P.S.: Daca aveti pofta de pate vegetal si nu aveti la indemana soia boabe, puteti folosi fasole, mazare, linte. Din oricare din acestea iese un pate delicios, puteti jongla cu oricare din ingrediente si puteti adapta reteta dupa gustul vostru.

4 comentarii:

  1. KaBea

    Bine ai revenit si sa faci pauze mai scurte.Arata bine pateul,felicitari.Pupici.

  1. Unknown

    Multumesc. Eh.. a fost o perioada tare incarcata. Sper ca de acum sa am mai mult timp, sa nu mai fac pauze.

  1. Luthelo

    eu am un cui impotriva soiei inds sunt curioasa sa incerc cu linte

  1. Unknown

    E foarte bun si cu linte. Am facut si mi-a placut foarte mult. Spor si pofta buna!

Trimiteți un comentariu

Sa pastram Romania curata!