Ce facem cu resturile de săpun?

Posted vineri, 23 martie 2012 by Unknown
Ori de câte ori fac săpunuri rămân cu foarte multe bucăţi, resturi pe care îmi este foarte milă să le arunc, aşa că m-am gândit să le dau o utilitate. 


Cu bucăţelele mai mari de săpun dar care nu sunt îndeajuns de mari sau de estetice pentru a fi folosite pe post de săpun de mâini, faţă sau corp, le dau prin răzătoarea mică le pun la uscat, le amestec cu bicarbonat de sodiu şi aşa am făcut cel mai bun detergent de rufe. Cu bucăţelele mai mici dar nu îndeajuns de mici pentru a le pune în sertăraşul de la maşina de spălat, le pun într-un săculeţ şi le pun direct în cuva maşinii de spălat iar în sertăraş pun numai bicarbonatul de sodiu.

Resturile de săpun le mai folosesc şi la spălat pe jos, dizolv câteva bucăţele de săpun în apă călduţă şi apoi îmi fac treaba. Mai este bun iar şi la spălatul vaselor, mie imi place să topesc bucăţile de săpun şi să adaog puţină zeamă de lămâie sau puţin oţet pentru a ajuta la degresarea veselei.
Şi aşa nu am mai cumpărat de foarte multă vreme detergent de rufe sau alţi detergenţi din comerţ!

Deci dacă aveţi resturi de săpun, chiar şi cele strânse în urma curăţirii vaselor în care aţi făcut săpunul, nu le aruncaţi, aşteptaţi să se saponifice complet şi apoi daţi-le utilitate în gospodărie. 
Nu numai că faceţi economie dar sunteţi şi "eco".

O zi însorită vă urez!




3 comentarii:

  1. Anonim

    Buna Elena , cate grame de sapun se pun la o tura de haine spalate cu masina automata,multumesc

  1. Unknown

    Buna! Eu pun cam o lingura de fulgi de sapun. Daca am haine mai murdare pun si doua si maresc si cantitatea de bicarbonat.

  1. Anonim

    Multumesc pt raspuns.

Trimiteți un comentariu

Sa pastram Romania curata!